مدرسه بالاسر مشهد
نوشته شده توسط : maryam
 

 

این مدرسه یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه مشهد می باشد و در حاشیه شرقی بازار بزرگ مشهد و در بالای حرم واقع شده است به همین دلیل به مدرسه بالاسر مشهور شده است .مسافران تور مشهد عید 94 همه ساله از این مکان دیدن می نمایند .این مدرسه همزمان با دو مدرسه پریزاد و دودر و به دستور شاهرخ تیموری ساخته شده است که در قدیم به مدرسه شاهرخی لقب گرفته بود . این مدزسه دارای چهار ایوان و 21 حجره در دو طبقه می باشد . مدخل این مدرسه در حاشیه شرقی بازار قرار دارد . ایوانهای مدرسه دارای کاشی کاری معرق است . چهار ردیف پلّه در چهار طرف کنج دیوارها طبقه اول را به طبقه دوم راه می‌ دهد .پیشنهاد می کنیم گردشگران تور مشهد 94 حتما از این مکان دیدن نمایند .

مدرسه بالاسر مشهد

مدرسه بالاسر در سال 1091 و در زمان شاه سلیمان صفوی ساخته شده و پس از آن چندین بار در زمان های مختلف بازسازی شده است . از موقوفات این مدرسه شش دربند مغازه متصل به مدرسه می باشد . امروزه به علت گسترش اطراف حرم  از مدرسه زیاد اثری باقی نمانده و به دارالولایه و کفش‌کن جدید الاحداث الحاق شده است .دیدن این مکان زیبا را به بازدیدکنندگان تور مشهد نوروز 94 توصیه می کنیم .

 

مطالب مرتبط :

مدرسه بالاسر مشهد

مدرسه دودر مشهد





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مدرسه بالاسر مشهد , دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: